7 věcí, co děláme při prvních jarních bězích

A je to tady! Zima odchází, otepluje se a začíná intezivněji svítit slunce. Není horko a tak je ideální čas na běhání. Přinášíme pár našich tipů, které nám pomáhají, abychom si to teď co nejvíce užili:

MICHAL:

1. Odkládám oblečení

Když běháme, občas se divíme, co všechno jsou někteří běžci schopní na sebe navléct, zvlášť teď, po zimě. Klidně běží v péřovce, kulichu a teplých rukavicích. Nedivím se pak, proč tak funí a teče z nich jako z koně. My na to jdeme jako vždy přes vrstvení. Někdy zůstáváme u tří vrstev, jen je výrazně odlehčíme. Stačí slabší termotriko, funkční triko a větrovka. Jindy zvolíme merino v kombinaci s vestou nebo bundou z Polartecu Alpha nebo jiným dobře prodyšným materiálem.

2. Nosím čelenku

Nemám rád čepice, proto nosívám čelenky, i ve velmi chladném počasí a i v mrazech. Jen po zimě vyměním materiál za tenčí a prodyšnější. Čelenka je důležitá, protože přece jen hlava se stále silně ochlazuje a na rozdíl od zbytku těla se pohybem nezahřeje. Zkoušel jsem to a nepomáhalo ani intenzivní přemýšlení. (A proč ji nemám na úvodní fotce? Prostě jsem si ji na focení sundal.)

3. Chráním si oči

Mnoho lidí si myslí, že sluneční brýle jsou jen na léto. Jenže nechrání nás jen před sluncem. Proto máme rádi brýle s fotochromickou vrstvou. Díky ní brýle při běhu v lese nebo pod mrakem zesvětlí, ale jakmile se objeví slunce, ztmavnou. Přesto stále chrání před UV zářením a v lese před zraněním očí od větviček.

SOŇA

4. Mažu si nos

I když se to nezdá, jarní sluníčko už má sílu. A proto se mažu opalovacím krémem už teď. Hlavně nos ( ten se mi okamžitě spálí) a taky celý obličej. Mám ráda krémy, které mají nemastnou texturu ( třeba Photoderm Max Aquafluid) nebo použiju opalovací sprej – stačí ho jen během pár sekund nastříkat na celou tvář a nic už nemusím rozmazávat.

5. Mám krk, ruce i nohy v teple

Jak Michal psal, hodně vrstev oblečení nám vadí. Já mám ale hodně na chlad citlivý krk, a tak se klidně až do dubna neobejdu bez nákrčníku. Nejraději mám tunel od Craftu, protože je úzký, skvěle padne i na můj drobný krk a je z funkčního materiálu, který skvěle odvádí pot. Teplé dny jsou na jaře zrádné – na slunci je teplo, ale když běžíme v lese, je zima. Proto si s sebou beru klidně i tenké rukavice a nosím teplé kompresky. Můžu si tak v klidu dovolit jakékoliv boty, i ty, co dobře větrají.

6. Nezapomínám pít

Pitný režim není důležitý, jen když se běhá v horku. Důležitý je po celý rok. Ve dnech, kdy běhám, se proto snažím pít opravdu pravidelně, celou dobu před tréninkem. Nevyhovuje mi se napít se těsně před během, protože mě nebaví pak hledat místo, kde si můžu zrovna odskočit. Pokud se nejedná o velmi dlouhý běh (to nosíme s sebou batoh a v něm pití), tak piju až po doběhu. Mám ráda regerační drink Regener nebo mi stačí jen voda se sladkou šťávou – ta dodá tělu potřebné cukry.

SPOLEČNĚ

7. Užíváme si to

Vychutnáváme si první jarní slunce, pozorujeme přírodu, jak se probouzí a radujeme se s každé chvíle venku, v lese, na horách. Někdy vezmeme na milost i město, vždyť v tom krásném slunci vypadá hned radostněji.

Reklama

Napsat komentář