5 způsobů, jak zrychlit a užít si to

Foto: Reebok

Trénujete pravidelně už nějaký čas, ale vaše forma stagnuje? Zpočátku se vaše časy lepšily, vy jste z toho měli radost, ale v poslední době jako by vše zamrzlo a nic se neděje? Není to nic neobvyklého, stává se to skoro každému. Jenže co s tím? Existuje několik možností, jak se s takovou situací poprat. Podívejme se na ty, které pomáhají nám:

1. Udělejte změnu

Ano, to je první věc, od které se bude vše odvíjet. Když jste začínali, tak byl velkým impulzem pro tělo samotný začátek – vše bylo nové a tělo se s tím muselo vypořádat. Začalo posilovat zpevňovat. Ale za čas tak nějak zlenivělo, běh se stal samozřejmostí a tělo si řeklo: „OK, běh je normální, tak prostě běžím a nic neměním.“ Řekněte mu – tak takhle ne. Udělejte si občas z tréninku hru.

2. Zařaďte fartlek

Fartlek jsou vlastně trošku pozměněné intervaly. Při intervalech si řeknete: poběžím tolik a tolik metrů/minut… rychle a pak tolik a tolik minut/metrů pomalu. Skvěle je to ale nuda. Udělejte to jinak. Pokud vás běží dva a více, vždy jeden zakřičí hop a po chvíli dost. Při hop zrychlíte, na stop zpomalíte, a tak se střídáte.

Jenže co když běžíte sami? Dejte signál náhodě, červené auto znamená zrychlit a třeba modré zpomalit. Záblesk z odrazu slunka v okně zrychlit, padající list zpomalit. Hrajte si se svým okolím. Vše kolem vás se dá využít.

3. Běhejte kopečky

To vám poradí každý. Fajn, takže jdete k nejbližšímu kopci a do zblbnutí běháte nahoru a dolů. Asi to pomáhá, ale netočí se vám z toho občas hlava? Já to dělám jinak. Vyrazím na známou trasu a když vidím blízko nějaký kopeček, který jsem ještě neběžel, řeknu si hurá a je můj. Někdy přitom objevím novou stezku, někdy za ním je další kopeček a ten si dám také. Střídám trasy. Nejen že trénuji dynamiku, ale učím se číst terén, a to se mi při horských závodech nebo jen při horských toulkách, mnohokrát vyplatilo.

4. Zpomalte

Zní to zvláštně – jak zpomalením zrychlím a jak může být zpomalení zábava? Obojí jde. Vezměte na pomalý běh kamaráda (co na tom, že neběhá), třeba právě kvůli vám začne. Povídejte si, díky tomu poběžíte pomalu a tělo při tom dostane zase jiné podněty. Trénujete vytrvalost, regenerujete a pokud to potřebujete tak jako já, tak i hubnete. Váha ta je největší brzda, jakou znám. Pokud se nechce přidat žádný kamarád, vezměte si sluchátka. Pusťte si oblíbenou relaxační hudbu nebo audio knihu.

5. Zapojte i jiné sporty

Výborné je plavání, kolo, crossfit. Ani však kvůli plavání i crossfitu nemusíte do posilovny nebo do bazénu. Pravda – plavání venku je pro většinu z nás vhodné až když teploměr atakuje 30, ale třeba crossfit jde dělat téměř všude. Nemusí to být jen upravené cvičiště. Využijte strom, zábradlí. Všechno kolem je tělocvična a hřiště.

Příště se podíváme i na jiné způsoby, jak zrychlit. Třeba na stravu, ale prozatím se zkuste při zrychlování bavit a užijte si každý trénink. Jaro je na to skvělé a až přijde léto, bude to ještě lepší. Napište nám, jak jste si svůj trénink vylepšili vy nebo nám rovnou pošlete fotku.

Reklama

Napsat komentář