Běžecké snídaně díl 5 – nevařená ovesná kaše

Chcete výživnou snídani plnou sacharidů, která vám dodá tu správnou energii na trénink nebo závod? Zkuste naši expresní vločkovou kaši, jejíž příprava nezabere více, než minutu.

Sladké snídaně s Michalem milujeme. Protože je jíme často, máme jich opravdu hodně variant – tato je jednou z nich. Když jsme na jaře byli na Moravě navštívit Michalovu rodinu, připravila nám jeho sestra Lenka fantastickou snídani – nevařenou kaši. Klasické ovesné vločky večer přelila vařící vodou, zamíchala a nechala je do rána odležet. Vločky tak nabobnaly, změkly a ráno byla kaše nachystaná. Lenka ji dochutila medem a podávala s nakrájeným pomerančem. Fakt úžasné – zvlášť pokud ráno nemáte čas vařit nebo vám když vám chybí na klasickou kaši mléko.

A jaká je moje verze? Kaše nám lépe chutná, když použiju jemněji mleté ovesné vločky. Přelití vařící vodou je velmi důležitý krok – díky tomu je textura mazlavější a má více podobu kaše. Zkoušela jsem vločky pouze zalít teplou vodou a nechat do rána bobtnat, ale není to ono – chutnaly pak syrově.

Večer kaši přeliji vařící vodou a dobře zamíchám, pak ji nechávám přes noc v misce s víkem na kuchyňské lince. Ráno pak není studená, ale má příjemnou pokojovou teplotu a může se rovnou jíst. Lenka ji pak ještě ohřívala v mikrovlnce, těch já ale moc příznivkyní nejsem.

Kaši ochucuji skořicí (dávám ji rovnou k vločkám večer) nebo jedním čerstvě rozdrceným semínkem kardamonu (velmi aromatické koření, které jsem si přivezla z Indie). Sladím agáve sirupem nebo také medem, jako Lenka. Nakonec kaši posypu chia semínky a jíme ji s čerstvým, nakrájeným ovocem – např. nektarinkama a granátovým jablkem.

Je to rychlé, snadné a hlavně moooc dobré. Jediným zádrhelem tohoto receptu je to, že kaši nesmíte zapomenout předem večer připravit, ráno už pak totiž nic nedohoníte. Takže uzel na kapesník a pak hlavně dobrou chuť!

Reklama

4 Responses to Běžecké snídaně díl 5 – nevařená ovesná kaše

  1. Jana napsal:

    neházejte flintu do žita, když zapomenete večer , já zalívám vločky vařící vodou až v práci a po 10 minutách jsou jedlé a i teplé 🙂 🙂

  2. […] jsme tu už několikrát, že právě snídaně může ovlivnit i večerní výkon. Důležité je ráno dodat tělu energii […]

  3. […] V zimě mám ráda teplé snídaně – nejrůznější kaše – ovesné, jáhlové, ale i nevařené. V létě to jsou zase smoothie a několikrát do týdne snídám čočku. Hodně lidí se tomu […]

Napsat komentář