5 tipů, co děláme v období regenerace

Právě teď, po běžecké a závodní sezoně je čas na odpočinek. Je to důležité období, při kterém znovu načerpáme síly a díky němu snadno vklouzneme do pomalých, dlouhých zimních běhů. Co nám nejvíce funguje?

Měníme běh za jiný sport

Tělo potřebuje regenerovat. Klidně si na dva týdny běhání odpustíme a místo toho si jdeme třeba zaplavat, na jógu nebo na procházku. Pokud se však cítíme velmi vyčerpaní, nestane se nic, pokud i pár dní neděláme nic. Posloucháme svoje tělo a pokud se nám někdy jít běhat nechce, tak nejdeme, ale pak si to nevyčítáme a bereme to, že i toto je důležité, abychom byli fit a běhali dobře.

Chodíme do wellness

Sauna, pára a vířivka – to všechno pomáhá regeneraci svalů a uvolňuje je. Navíc pravidelným saunováním posiluje imunita a také se jím odplavují všechny starosti a pomáhá nám i s bolestivými klouby a svaly. Milujeme i bublinky z vířivky – tam úplně cítíme, jak nám pod vodou masírují svaly a uvolňují je. My máme rádi obojí a klidně saunu i vířivku spojujeme v jeden den. Vyhradíme si na to vždy jedno celé odpoledne o víkendu, kdy rádi mezi saunovacími pauzami odpočíváme a nemáme rádi, když musíme hlídat čas.

Spíme, spíme, spíme

Právě teď na podzim cítíme, jak naše tělo potřebuje více spánku. Víme, že spánek je důležitou součástí regenerace a tak se snažíme spát co nejvíc, jak to jen jde – nejsme ani skřivani, ani sovy. Snsžíme se, aby nebyl přerušovaný a spíme aspoň osm hodin. Michalův tip: se sledováním spánku mohou pomoct chytré hodinky a náramky nebo speciální aplikace v telefonu. Pro dobrý spánek odstraňte ze své ložnice vše, co by vás mohlo rušit. Světýlka, televize a podobně. Dobře zavřete žaluzie nebo rolety a snažte se před spánkem co nejvíce zklidnit. Kvalitní spánek vám dobije baterky a zajistí tu správnou pohodu nejen pro další trénink.

Milujeme masáže

Masáž dokáže během krátké doby tělo uvolnit. My máme moc rádi celotělové, aromaterapeutické masáže. Jsou relaxační a také krásně voní po přírodních olejích. Když jsme unavení a potřebujeme si odpočinout, volíme levanduli, když naopak potřebujeme energii, ideální jsou citrusy. Správný terapeut by vám před masáží měl dát vonný olejíček vybrat. Pokud nevíte jaký, dejte na to, co vám v tu chvíli nejvíce sedí. Vynikající na uvolnění svalů jsou také masáže nahřátými lávovými kameny.

Děláme si z koupelny lázně

Pokud se nám nechce nikam chodit, protože jsme o víkendu rádi, že můžeme být doma, uděláme si lázně z koupelny. Samozřejmě, že větší specialistka je na to Soňa a tak to ráda připravuje i Michalovi. Hezky napustit vanu, která není příliš horká a dát do ní bio koupel. Nejraději máme arnikovou nebo jehličnanovou, obě skvěle působí na unavené svaly a zároveň nádherně voní, takže se dobře volní i hlava. Zhasneme světlo, zapálíme svíčky a dvacet minut jen tak lenošíme.

1 komentář

Napsat komentář