Běžecké snídaně díl 4 – quinoa

Když jsme s Michalem byli nedávno na víkendu u našich přátel, ke snídani mi kamarádka Markéta, která je velkou příznivkyní zdravé stravy, uvařila quinou nasladko. Poprvé jsem se s ní setkala před dvěma lety v New Yorku, kde jsem ji jedla ve vynikajícím zeleninovém salátu. Často jsem ji pak doma používala naslano, ale že jde taky snídat ve sladké variantě, by mne nenapadlo.

Tuto speciální rostlinu, pocházející z Jižní Ameriky, jejíž malá kulatá semínka si první pohled můžete splést třeba s kuskusem nebo jáhly, odborníci na výživu milují – je totiž plná bílkovin, vlákniny, vitamínů, minerálů, aminokyselin a přirozeně je také bezlepková. V obchodě se zdravou výživou ji seženete bílou ( má nejjemnější chuť), červenou nebo černou ( ta je nejvýraznější).

Její příprava je snadná. Nejprve je potřeba ji spařit horkou vodou, aby se odstranila její nahořklá chuť a pak jen stačí vařit do té doby, dokud quinoa nezačne klíčit. Bílé klíčky značí, že je hotová. Trvá to asi 15 minut.

Inspirovaná Markétou – jak tuto snídani připravuji já? Právě teď mám doma quinou tříbarevnou – tu kupuji pod značkou dm bio, ale seženete ji všude, v hypermarketech i v obchodech se zdravou výživou. Uvařím ji, přecedím, vložím do misek a nechám chvíli vychladnout, aby byla vlažná. Pak ji pokladu čerstvě nakrájeným ovocem – výborně chutná v kombinaci s kiwi, banánem, hroznovým vínem a borůvkami. Nakonec vše zaliju bio švestkovým sirupem z Country Life – dá celému jídlu ten správný „šmrnc“ a lahodnou chuť. Tato ingredience je velmi důležitá, spojí totiž všechny tóny chutí dohromady a malinko přehluší typickou výraznou chuť quinoy, zvlášť, pokud je tam i černá. Vše konec ještě ozdobím chia semínky. Výborné, výživné, chutné – když pak poběžíte, budete mít dostatek energie.

Napsat komentář