3 věci, na které se u běhání často zapomíná

Když si je přečtete, řeknete si, že na nich přece nic není. Jenže ruku na srdce, opravdu je používáte a děláte? Přitom jsou tak důležité!

Soňa:

Kvalitní ponožky

Když jsem si poprvé šla koupit kvalitní běžecké ponožky, málem jsem omdlela nad jejich cenou. Jenže šikovný prodavač mě přesvědčil, že tři stovky za ně mám určitě dát, že mi budou lépe sedět boty, nebudou se mi dělat puchýře a lépe budou odvádět pot. A měl pravdu. Skvěle seděly ( každá byla označená, na kterou nohu patří) a mám je vlastně doteď. Opravdu se mi nedělají puchýře a prostě je to jiné běhání, než v obyčejných bavlněných ponožkách. To samé říkám i svým kamarádům a jiným běžcům – do kvalitních ponožek nebo kompresních podkolenek určitě investujte.

Michal:

Dobrá hydratace

Všude se o tom mluví, všichni to vědí a přesto je dehydratace jednou z nejčastějších chyb nejen začátečníků. Zkrátka podcenění pití před vyběhnutím a dostatečná hydratace už několik dní před závodem vede ke spoustě problémů hlavně křečím, dezorientaci, bolesti hlavy. Nic z toho nechcete, aby se vám při běhu stalo. Nedostatek vody dokáže běh znepříjemnit a třeba v horách to může být hodně nebezpečné. Myslete na to tedy dopředu a snažte se dodržovat pravidlo: každou půl hodinu pár loků čisté vody. Žádné slazené limonády, pouze čistá voda. Pokud s ním máte problém, klidně zkuste sycenou. Je to pořád lepší, než barviva a spousty cukrů v limonádách.

Oba:

Protahování

Začínající běžci si nám často stěžují, že po běhání nemohli téměř ani chodit. Jak by ne, když to s tréninkem přehnali – běhali moc rychle a moc intenzivně, ale po doběhu se dobře neprotáhli. Opravdu to není žádná zbytečnost – před během je dobré se trochu zahřát, pomalejším desetiminutovým klusem a pak si dát dynamický strečink, stačí lehký. Po doběhu pak nezapomeňte na výklus, pomaličku se při něm vydýchejte a pak se pěkně protáhněte, každý cvik je potřeba vydržet aspoň 20 sekund, lépe až 40. Jen v chladnějších měsících to provádějte až doma.

Napsat komentář