Jak běháme, když udeří vedra

Nezastaví nás nic, i když teploty vyletí vysoko nad třicítku. Samozřejmě, že i nám toto počasí občas dává zabrat, ale díky těmto tipům zvládáme trénovat o něco lépe a snadněji:

Plánujeme běh dopředu

V tropech neběháme jen tak nahodile, kdy se nám zachce. Tady se to nevyplatí a je dobré nad tím trochu přemýšlet. Nejsme zrovna ranní ptáčata, takže běháme spíše večer, když už slunce není tak ostré a teplota trochu klesne. Je to o moc příjemnější a nebere nám to tolik energie. Osmá, půl devátá je ideální, a ještě si vychutnáme i krásné západy slunce.

Myslíme na průběžnou hydrataci

Pitný režim je v těchto dnes jednou z nejdůležitějších věcí u běhu. Není ale dobré se hodně nalít před během a pak po doběhu do sebe „kopnout“ další velkou várku. Když jsou horka, tak pravidelně pijeme celý den. Tělo pak není tolik unavené, má dostatek hydratace a s sebou na běh (pokud je do hodiny) si nemusíme nutně brát pití. Skvěle v horku fungují hypotonické nápoje. Dodají tělu minerály a stopové prvky, které tělo vylučuje potem a pomohou mnohem lépe hydratovat. Hodí se na to hodně zředěný ionťák, nebo třeba náš oblíbený Zero drink od Nutrendu.

Trénujeme, ale…

Kvůli horku nevynecháváme tréninky, ale snažíme se poslouchat svoje tělo a nemít je tak intenzivní. Ano, intervaly, fartleky nebo další intenzivní věci dělat jdou, ale je nutné je nedělat je v pravé poledne a spíše se přesunout tam, kde jsou stromy a nepraží na nás tolik. Navíc v parcích bývají často i pítka, takže je možnost se napít vždy, když to tělo při intenzivním tréninku potřebuje.

Chráníme se

Kšiltovka, brýle a opalovací krém – to je trojice, bez které se náš letní trénink neobejde. Lehká čepice z funkčního materiálu s kšiltem chrání nejenom obličej a oči před intenzivními paprsky, ale také je důležitá proti úpalu. Naše nejoblíbenější jsou od specialisty na kšiltovky Ciele z runcat.cz. Kvalitní brýle chrání oči před UV zářením a také chrání před poškrábáním od větviček nebo před muškami. U opalovacího krému se řídíme přímou úměrou – čím méně oblečení, tím více krému. Používáme ale jen přírodní, minerální UV filtry, které neškodí naší pokožce a jsou šetrné také k přírodě. Když si koupíte kvalitní přípravek, tak nedělá na kůži bíle fleky, nelepí, a hlavně účinně chrání před spálením.

Jíme lehčí jídla

Kombinace vedra a tradičního českého jídla typu vepřo-knedlo-zelo nebo svíčkové s pěti je přímo zabijácká. Obojí máme moc rádi, ale ve vedru si raději dáme jednoduché těstoviny se zeleninovou nebo rajčatovou omáčkou a parmezánem nebo je výborná ryba s rýží a grilovanou zeleninou či lehčí krůtí maso. Toto nám dodá sílu, ale i potřebnou energii a cítíme se potom lehcí. Před běháním nám nevyhovuje syrová zelenina a saláty, tělo je pak tráví a nedělá to při běhání žaludku dobře, navíc pak nemáme ani dostatek energie.

Foto: Zdeněk Zatloukal pro Nutrend 

Napsat komentář