Super tipy, jak si užít běžecký podzim

Najednou je to tu. Z léta jsme skočili přímo do podzimu. Přestože teď hodně běžců s trénováním končí, my běháme celý rok a toto období nás opravdu baví – stačí jen dodržet pár věcí: 

Jsme připraveni na tmu

I když na podzim často vybíháme za krásného slunečného odpoledne, může se snadno stát, že v druhé půlce tréninku už poběžíme za tmy. Nezapomínáme se proto vždy vybavit čelovkou, která je lehká, netlačí a dobře svítí. Myslíme také na to, že na oblečení a na botách v tomto období musíme mít reflexní prvky. Doplňujeme je také o reflexní pásky a blikačky.

I když se ochlazuje, neoblékáme se příliš

Snižující se teplota nás na jednu stranu štve, ráno se nám nechce z postele, nejraději bychom zůstali zachumlaní v peřinách až do večera. Jenže když pak vyběhneme jen tak na lehko ( stačí nám jen funkční tričko a kratší běžecké kalhoty), je to prostě paráda. Během několika minut se zahřejeme a už to běží samo. Jenže pozor, než se rozběhneme naplno, vždy se pořádně rozehřejeme. Protahování po doběhu už necháváme raději na doma. Pomalu začínáme také vytahovat ze spodních šuplíků funkční termoprádlo. Nepřeháníme to s oblékáním, ale připravujeme se na ještě větší ochlazení.

Užíváme si přírodu

Může se zdát, že na podzim jde všechno k horšímu. Jsme unavenější, všechno se tak nějak zpomaluje, jenže kromě toho se mění i příroda. Jakmile vyběhneme kousek za město, přivítá nás zcela proměněná příroda. Běh uprostřed zlatého lesa, stoupající nebo padající mlha dokáže vykouzlit nádherné scenérie. Pár minut běhu v tomto prostředí nabíjí energií lépe, než ten nejsilnější energetický nápoj.

Zpomalujeme

Rádi závodíme a letos se nám sezóna závodů maličko protáhne. Jenže pak musíme také odpočívat. Na podzim tedy ubíráme plyn a po regeneračním období se pak soustředíme na nabíhání objemů. Daleko více myslíme na cílenou regeneraci. Navštěvujeme sauny, masáže, lížeme si staré rány z uplynulé sezóny. Užíváme si toho, že můžeme odpočívat a pomalu se chystat na další sezónu.

Leave a Reply