Otestovali jsme: elektrostimulační cvičení BodyBody

Cvičení, kdy jste oblečeni ve speciálním high tech “skafandru”, díky jehož pulsům se při cvičení stimulují svaly, je nyní hitem, ale také vzbuzuje rozporuplné reakce. Otestovali jsme ho sami na sobě. Jaké to bylo?

SOŇA

Cvičení, při kterém jsou svaly stimulované elektrickým impulzem pro mne nebylo ničím novým. Zkoušela jsem ho už před několika lety, kdy jsem o něm psala článek. Můj první dojem? Šílená makačka. Mám ráda, když se u cvičení pěkně spotím a pak cítím, že jsem opravdu dobře cvičila. A to za pouhých dvacet minut.

Když jsem se však seznámila s trenérem Pavlem Svetlošákem, řekl mi, že tento typ cvičení je skvělým doplňkovým tréninkem pro běžce. Tak na to jsem slyšela. Před maratonem jsme dva měsíce chodili jednou až dvakrát týdně cvičit. Pavel nám naordinoval kompromis – kvůli Michalovi část tréninku kardio, kvůli mně posilování a kvůli oběma posilování středu těla, který je pro běhání velmi důležitý – tzv. core.

Myslím si, že jsem trénovaná, ale i přesto, po každém tréninku jsem ze začátku byla hodně unavená, časem se to ale zlepšovalo. Celkově mě cvičení fakt bavilo a na každou další lekci jsem se těšila. Společné cvičené s partnerem je legrace a čas uteče jako voda. Pěkně rozklusat se na začátek na místě, pak už kliky, posílování břicha, cvičení na bosu na stabilitu. To dávalo dost zabrat Michalovi, ze kterého lilo jako z koně. S každou další a další lekcí to však bylo o fous jednodušší.

25658819486_fce39f0681_o

MICHAL

Miluji běhání, ale naposto nesnáším posilování. Nevydržím příliš dlouho provádět aktivitu v uzavřeném prostoru. Proto kdykoliv je to možné, snažím se cvičení a jakémukoliv posilování vyhnout. Proto mě BodyBody zaujalo v tom, že jsem nemusel trávit dlouhý čas v posilovně, ale cestou do práce jsme si dal 20 minut ostrého tréninku. Pak sprchu a jen chvíli nato už jsem seděl v práci.

Jako druhou výhodu vidím, že jsme si s Pavlem hned na začátku dali pravidlo: musíš na mě řvát. Když uvidíš, že povoluji, hned mi to řekni. Potřebuji motivovat a Pavel se o to snažil. Na druhou stranu, když jsem viděl, že Soňa udělá nějaký cvik, musel jsem se překonat a zvládnout ho také, to je ta nejlepší motivace.

Při tréninku jednou týdně jsem sledoval drobné zlepšení, ale při zvýšení intenzity na dva tréninky týdně už byly pokroky znatelné. Navíc pokud jsem cvičil ráno před prací, přicházel jsem do kanceláře příjemně nastartovaný a všechno mi šlo hned líp. Asi bych si měl po ránu chodit zaběhat, ale to mi zabere mnohem více času, než slabá půl hodinka v případě BodyBody.

24048883954_729605f135_o

Zdravé nebo škodlivé?

Když jsme v průběhů tréninků dali naši fotku na Facebook, vzedmula se vlna diskuzí, jestli je tento typ cvičení pro sportujícího člověka vhodný nebo ne. “Je to cvičení pro kancelářské krysy, které mají na cvičení jen chvilku a očekávají okamžitý výsledek.“Já bych takto do sebe nenechávala pouštět co já vím co.” “Pro tělo není přirozené, když při cvičení do svalů jde nějaký proud.” setkali jsme se s názory.

Proto jsme oslovili odborníka, fyzioterapeuta Michala Peroutku z rehabilitační kliniky Zámeček Malvazinky, aby nám na to řekl svůj názor:

Je podle vás používání této metody bezpečné?

“V případě, že jsou dodržovány základní bezpečnostní pravidla a nejsou porušovány kontraindikace, je cvičení s XBody relativně bezpečné. Vždy je však třeba respektovat individuální potřeby klienta, jeho aktuální zdravotní stav a reálné možnosti. Velmi důležitá je správně zvolená zátěž, intenzita cvičení a technika prováděných cviků.”

Dají se přístroje používané při tréninku Body Body srovnat s přistroji použivanými při EMS rehabilitační léčbě?

„V rehabilitační léčbě se běžně využívají například DD proudy a TENS proudy. S těmito se XBody srovnávat nedá hlavně proto, že XBody je „mobilní“. Na podobném principu jako XBody však funguje například Compex. Jedná se však o lokální svalovou stimulaci pomocí jednotlivě přikládaných elektrod. Tato forma elektrostimulace má své nesporné výhody, porovnat ji s XBody však zcela nelze, protože XBody stimuluje mnohem více svalových skupin díky speciálnímu „obleku“. Právě v tomo je velká výhoda XBody. V případě aktivní rehabilitace či tréninku je oproti běžně používaným přístrojům v rámci rehabilitace možný aktivní pohyb klienta, což rapidně zvyšuje možnosti využití.“

24723906922_eb0a4dd27a_o

Naše resumé:

SOŇA: Cvičení mě bavilo ( myslím že hodně i díky trenérovi Pavlovi – dobře motivuje a dohlíží na to, aby člověk makal a neulíval se). Výsledky jsem viděla už po dvou týdnech pravidelných tréninků dvakrát týdně. Když jsem běhala do kopců, měla jsem pak větší sílu a hned tak jsem se neunavila. I když jsem se zpočátku bála, aby mi taková intenzita a ještě EMS metoda nezpůsobila migrénu, na kterou občas trpím, nestalo se tak. Takže za mne ano. Nikomu však tuto metodu nenutím a je jen každém, jak se rozhodne. Doporučuji to však zkusit aspoň jednou a pak si na to udělat vlastní názor.

MICHAL: Příroda je příroda, ale když už musím cvičit, tak ať je to rychle za mnou. To by mohlo být pro mně to největší lákadlo, ale není to tak. Cvičení XBody je pěkná makačka. Navíc neustálá motivace trenéra mě nutila jít až na samou hranici svalové únavy a občas i kousek za ní. To je pro mně to nejdůležitější, když si po tréninku můžu říct: „Máknul jsem a dal do toho vše!“ Navíc v komorním prostředí na mně při tréninku nekoukalo dalších 20 lidí a nesledovali, jak mi to nejde a jak se trápím.

 

image-c2bc85a36cedc8e126fdb28a7e5bf7890b5f3327bf3213f25d272f09decd9aae-V

Plusy:

Rychlost, časová flexibilita

Je to zábava

Přesně dělané na míru

Dá se cvičit ve dvou

Trenér jen pro sebe ( příp. pro nás dva)

Nemusí se s sebou nic nosit ( dostanete k zapůjčení oblečení, ručník, ve sprše je kosmetika)

Příjemně nastartuje před prací, ale klidně i před lehčím během

Pití při a po tréninku

 

Mínusy:

Cena ( na druhou se platí jak za technologii, tak to, že se trenér věnuje celou lekci pouze vám)

Občas nedostatek soukromí v šatně a ve sprše ( sprcha má průsvitné sklo), malý prostor šatny (pobočka na Andělu)

 

image-28d41424e42f7d1ca4d2cb5ef58e14fbf7ed33f5a0276a5d658af548fffea679-V

 

Napsat komentář