S oblibou vtipkujeme, že co není v Garminu nebo Stravě, jako by nebylo. Takže co teď? Má vůbec smysl trénovat, když nemůžeme své tréninky nikam nahrávat? Nebo je i jiné řešení? K současné situaci jsem sepsal odpovědi na nejčastější dotazy, které vám snad pomohou se se vzniklou situaci „vyrovnat.“
Článek neustále aktualizujeme dle posledních zjištění.
27.7.2020 9:00: V tuto chvíli již pomalu všechny služby nabíhají. Servery jsou ale přetížené, a tak může aktualizace a přechod do normálu chvíli trvat. Dále stále mohou být některé služby pozastaveny nebo nepřístupné ať již z důvodu přetížení nebo preventivně.
Když půjdu teď běhat (jezdit na na kole…) může se záznam běhu ztratit?
Ne. Běhy se zaznamenají v hodinkách. Jejich paměť je dost velká na několik set záznamů a sporttestry je stále udržují v paměti a umazávají ty nejstarší, pokud byly nahrány na server.
Aktualizace: u některých hodinek se může stát, že se staré aktivity samy neodmažou a není možné zaznamenávat aktivitu. Případně zaznamená špatně komunikující Garmin connect Špatnou informaci. Nenačítá se vzdálenost, nejde ukončit aktivitu. Nejprve zkuste restart hodinek v některých případech se takto povedlo problém vyřešit. Pokud to nepomůže, nejprve vypněte Bluetooth a Wi-Fi synchronizaci v hodinkách, pak připojte hodinky k počítači a najděte složku GARMIN/Activity a najděte soubor pojmenovaný nejstarším dnem a časem. fit například 2019-09-12-11-26-12.fit a smažte ho. Případně několik dalších (doporučuji pokračovat po jednotlivých souborech vždy před začátkem nové aktivity). Pokud se situace opakuje doporučuje české zastoupení Garmin zálohovat celou složku Garmin/Activity a poté obnovit hodinky do továrního nastavení. Tímto, ale přijdete o všechna nastavení a některé půjde provést až po obnovení služeb Garmin connect.
Všechny mazané soubory si pokud možno raději zazálohujte v počítači.
Může někdo zneužít mojí platební kartu v hodinkách?
Ne. Toto se stát nemůže. Data o kartě jsou pouze ve vašich hodinkách. Při registraci se odešle pouze kontrolní záznam na server Mastercard nebo Visa a dojde k takzvané tokenizaci. Tím je vaše karta zabezpečena pinem v hodinkách a mimo hodinky nemůže fungovat, ani ji nejde nijak na dálku zneužít.
Můžu hodinkami platit?
Ano, tato služba v okamžiku, kdy je karta v hodinkách, už servery Garmin k platbě nevyužívá a ani při ni nijak přes internet nekomunikuje. Tedy placení v obchodech funguje zcela bez problémů.
Můžu využít jiné služby Strava, Endomondo a podobně?
Ano, toto je možné. Je potřeba připojit hodinky kabelem k počítači jako USB disk. Najděte složku GARMIN/Activity a najděte soubor pojmenovaný dnem a časem. fit například 2020-07-24-10-06-33.fit soubor stáhněte. Pak ve Stravě nebo jiné aplikaci dejte vytvořit aktivitu ze souboru a tento soubor do aplikace nahrajte.
Mohu do hodinek nahrát plánovanou trasu?
Ano. Stačí trasu uložit ve formátu GPX například z mapy.cz a nahrát do hodinek. Hodinky opět připojte kabelem k počítači najděte složku Garmin/Newfiles a do ní GPX soubor vložte. Po odpojení hodinek by se trasa měla normálně zařadit k plánovaným trasám pro navigaci.
Složky mohou být skryté a je proto vhodné povolit zobrazení skrytých souborů (Děkuji Honza Vošahlík za upozornění)
Zachová se moje veškerá historie?
Na toto zatím nedokáže nikdo přesně odpovědět. Žádná data by se ztratit neměla, ale bohužel nevíme, jaký rozsah škod vznikl a zda proběhne kompletní obnova. Je možné, že o nějaká data v connectu přijdeme a pokud se to stane, věřím, že půjdou obnovit zase zpět z hodinek. Vzhledem k tomu, co ale vím o zabezpečení serveru, je pravděpodobnější, že se veškerá data obnovit povede.
Mohl se někdo dostat k mým osobním datům?
Je to velmi nepravděpodobné. Prozatimní úniky informací vedou k závěru, že došlo k útoku pomocí tzv. ransomware. To je vir šířený většinou emailem, nebo cíleně přenesený do počítače, který šifruje data na discích a poté požaduje výkupné formou platby v kryptoměně. Garmin poté preventivně uzavřel veškeré komunikační kanály do firmy. Stránky, které nyní vidíte, jsou zobrazovány službou zajišťující nouzový provoz v případě výpadku nebo napadení hlavních systémů. Takže je možné, že jakmile Garmin opraví veškeré díry v systému, opět vše spustí. Co se ovšem stalo doopravdy, je nyní částečně otázkou spekulací a částečně informace z bezpečnostních kanálů.
V aplikaci vidím informaci o krocích a tepu, ukládají se nyní tyto data na server nebo v aplikaci?
Ne. Informace o krocích, tepu, dechu… jsou pouze zobrazená data z hodinek. Zůstávají v hodinkách a měly by se po obnovení spojení dostat na servy do vašich statistik.
Kdy vše zase pojede?
Odpověď není moc potěšující . Až Garmin odstraní všechny chyby v přístupu ke své síti, které najde a bude si jist, že se situace nebude opakovat, může se stát, že kvůli tomu vypne některé služby, které by mohly být potencionálně nebezpečné. Posledně po útoku na jihoafrické servery Garmin uzavřela společnost všechny služby na stejné platformě včetně českého webu a vše obnovila až v okamžiku, kdy si byla na 110% jistá bezpečností. Zároveň znemožnila platby kartami na této platformě.
Věříme, že se vše podaří opravit rychle a tento článek vám pomůže lépe situaci „zvládnout“ a nemít strach.
Oficiální vyjádření GARMIN:
Garmin v současné době trpí výpadkem, který ovlivňuje služby Garmin, včetně Garmin Connect a flyGarmin. V důsledku výpadku jsou některé funkce a služby napříč těmito platformami zákazníkům nedostupné. Naše call centra podpory produktů jsou navíc ovlivněna výpadkem a v důsledku toho v současné době nemůžeme přijímat žádné hovory, e-maily ani online rozhovory.
Pracujeme na co nejrychlejším obnovení našich systémů a omlouváme se za nepříjemnosti. Jakmile budou k dispozici, budou poskytovány další aktualizace.
ČASTO KLADENÉ OTÁZKY
Ztratila se během výpadku nějaká zákaznická data Garmin Connect?
Přestože Garmin Connect není během výpadku přístupný, data o aktivitě a zdraví a wellness shromážděná z Garmin zařízení během výpadku jsou uložena v zařízení a objeví se v Garmin Connect, jakmile uživatel synchronizuje své zařízení.
Jsem zákazník inReach. Mohu během výpadku stále používat SOS a zasílání zpráv?
inReach SOS a zasílání zpráv zůstávají plně funkční a nejsou ovlivněny výpadkem. To zahrnuje web MapShare a e-mailovou odpověď. Stav pro inReach najdete zde.
Mám nový produkt Garmin. Kdy to budu moci spárovat s Garmin Connect?
Pracujeme co nejrychleji na obnovení funkčnosti Garmin Connect. Stav Garmin Connect najdete zde.
Byly zasaženy moje data v důsledku výpadku?
Podle Garminu nic nenasvědčuje tomu, že by tento výpadek ovlivnil vaše údaje, včetně aktivity, platby nebo jiných osobních údajů. (na serverech Garmin)
Ahoj, neustále se mi přihlašuje a odhlášuje bluetooth… Někdy po 10 vteřinách někdy po půl minutě… Proč?? Při běhu je to nepříjemné, stále hledá…
Na jakém je to telefonu? Může to být problém Bluetooth v telefonu nebo v hodinkách případně nastavením telefonu. Takto často by se to dít nemělo. Že se to stane 1-2x denně, to se stane, ale pokud se to děje opakovaně je ideální zkusit hodinky s jiným telefonem a telefon s jinými hodinkami. případně restart hodinek a restart telefonu. Až se rozjede connect tak udělat kompletní reset hodinek do továrního nastavení.
Mám Garmin Forerunner 735xt. Nepodařilo se mi podle návodu výše nahrát trasu. Vyexportoval jsem gpx z mapy.cz, nakopíroval jsem ho do NEWFILES a nic. Po restartu hodinek soubor zmizel, ale v trasách nebyl. Po chvíli googlování jsem našel konvertor https://www.alltrails.com/converter, který z gpx udělal FIT. Ten sem nahrál do NEWFILES a po odpojení hodinek od PC hodinky napsaly „Aktualizuji“ a trasa se objevila v trasách.
Bohužel 730 a 735 vím, že mají problém asi s počtem trasových bodů nebo něco s převodem gpx 🙁 a děkuji za doplnění odkazu.
Dobrý den, dnes se mi stalo při aktivitě běh/ chůze, že hodinky VA3 měřily vše dobře až na vzdálenost. Poté byl docela problém aktivitu vypnout. Je možné, že i tento problém je spojen s výpadkem nebo je po hodinkách? Předem děkuji za odpověď.
Doplnil jsem do článku postup, bohužel se to může občas stát.
Míšo díky za info, jen jsem zjistila, že při připojeni k PC, vidím v aktivitách jen poslední čtyři. Je pravda, že jsem si ručně dopsala běh leden/ únor, kdy jsem měla jinou aplikaci sa chtěla je km pod jednou střechou za rok. V hodinkách je vidím, ale v PC ne.
Ty aktivity co byly zadané ručně jsou v hodinkách na jiném místě to je jen info. Zkus v hodinkách vypnout synchronizaci s telefonem (vypnout bluetooth) pak tu nejstarší aktivitu zazálohuj do PC a smaž v hodinkách, mělo by to jít. Takto se dá pokračovat. Vždy mít ty aktivity zazálohované do chvíle než pujdou nahrát zpět do Garminu. Případně to tovární nastavení, ale to pak něktweré věci nenastavíš dokud nepujde connect…
Nejstarší aktivitu myslíš tu ručně zadanou nebo poslední co vidím v PC v aktivitách? Kromě aktivity z patku, jsem měla vsechny ještě spárované z apkou, než to kleklo.
Moc děkuji za radu, kam do navigace „natvrdo“ nahrát GPX trasy. Hodně mi to pomohlo:-)
Dobrý den, od pondělí 27.7.2020 večer se mě na hodinkách z ničeho nic objevuje ukládání aniž by byla zapnutá aktivita. Tak to musím ručně vypnout a také jsem zjistila, že se mě teď neukládá jakákoliv aktivita, normálně jí vypnu, ukáže se ukládání a to se zase po několika vteřinách samo nevypne, tak to udělám ručně a aktivita není zaznamenaná. Když bych dala restart hodinek, nepřijdu o data?
Tam ty aktivity co se neulozily uz se bohuzel neobnovi. Melo by stacit ted dat synchronizovat nekdy je potreba tu synchronizaci udelat nekolikrat nez se to chytne. Pripadne vypnout zapnout hodinky a znovu synchronizovat. Pokud to nepomuze tak pak uz jen zazalohovat slozku GARMIN/Activity a potom tovarni nastaveni. Neulozema data z aktivit nahrat rucne do connect.garmin.com a potom hodinky znovu rucne nastavit. Zkratka doporucuji spise vivekrat sesynchronizovat nez se poustet do vetsich akci…
děkuji