Otestovali jsme: New Balance FuelCell Propel – parťák (nejen) pro komfortní nabírání kilometrů

Hledáte komfortní botu na nabírání kilometrů na silnici i na běžné tréninky? Pak zkuste tento nejnovější model objemově-tempových běžeckých bot od New Balance. Vyzkoušeli jsme ho na vlastní nohy. Jak obstál? 

Michal

FuelCell je v podání NewBalance rychlost. Několik maratonů jsem běžel v karbonkách FuelCell Elit a patří k tomu nejrychlejšímu, co jsem kdy měl na nohou. Hodně jsem se proto těšil na tréninkovky s tímto přídomkem.

Po rozbalení se ukázala krásná bota v nejmodernějším designu. Sněhově bílá se svítivě barevnými prvky. Nedalo mi to a musel jsem si je obout a vyrazit. Na noze sedí jako bačkůrky. Jediné, co mi trošku kazilo dojem, byla trošku vyšší ochrana achilovky – ano to je otázka vkusu a mnozí to považují naopak za výhodu.

Tak se jde běhat. „Hmmm nejsou tak rychlé, ale ten pocit!“ Bylo to cítit v každé kroku. Jsou to jako karbonky, ale bez karbonu. Takže sice nutí běžet, ale nedávají noze takové pecky, takže v nich jde běhat dlouho vážně dlouho, a přitom je to skvělá příprava na závody v karbonkách. To, že to nejsou karbonky neznamená, že jsou pomalé. Samotná použitá pěna má schopnost vracet energie až, až. Jsou tak skvělé na tempové tréninky, ale není problém v nich běhat ani objemy.

Je čas zkusit odpich. Převalení do špičky jde parádně. Odraz a je vidět, že použitá guma na podešvi má dobrý grip, jak na suchu, tak na vlhkém asfaltu, jediné, kde je potřeba si dávat pozor, jsou mokré kostky, ale na nich nedrží nic, nedá se ale říct, že by vyloženě klouzaly.

Kdy si tedy NB FuelCell Propel vzít? Hodí se na každý trénink snad jen kromě regeneračních běhů. Na objemy si jen musíte hlídat tempo a zbytečně je nehnat. Naopak při tempových trénincích vás perfektně podpoří a veškerá kontrola tempa bude jen na vás. Stabilní konstrukce vás podrží i v zatáčkách a při změnách tempa. Není problém si je vzít ani na závody. Dovolí držet stabilní tempo a bez větších problémů zvládnout jakýkoliv silniční běh od 10 po 100km.

Soňa:

Moje běžecké tréninky jsou různé, ale velkou část z nich tvoří běžné tréninkové nabírání kilometrů, což potřebuji zejména k budování vytrvalosti, která se mi hodí nejen na silničních závodech, ale ocením to i u delších trailových závodů.

A k tomu se mi hodí neutrální objemové boty. Značku New Balance mám ráda – jejich evergreenové silniční modely 1180 se mnou absolvovay jedny z mých nejdůležitějších závodů – třeba maratony v Londýně a Valencii. Proto jsem byla o to víc zvědavá, jaké nové FuelCell Propel budou – technologie FuelCell s dusíkem použitým ve vnitřní podrážce spolu se speciálně tvarovanou podrážkou, která připomíná fasety slibovala maximální tlumení nárazů, vysokou stabilizaci a podporu při běhu.

Když se mi dostaly poprvé do rukou, okamžitě se mi líbily. I když si myslím, že bílá barva není pro běžecké boty moc nepraktická, tak tady tento odstín ladil s duhovým proužkem nad fasetovanou podrážkou a prostě vypadaly dokonale, proto rovnou říkám, že do mokra a ani do deště se je nikdy nevezmu. Velké písmeno N zase dává hned tušit, od jaké značky běžecké boty jsou.

První obutí a vyběhnutí. Komfortní, příjemné, jako papuče, ale zase žádný pocit přehnaného pérování či skákání. Když běžím, tak se soustředím na běh a ne na botu. A to je ono. Díky síťovanému svršku i ve vedrech dobře větraly a líbilo se mi, že měly i poměrně dost dost místa ve špičce na prsty. Tahle bota je prostě ideálním společníkem, když chci běžet více kilometrů a mít z běhu příjemný pocit. No jasně, určitě ale nečekejte, že si obujete boty a ony to odedřou za vás. Neodedřou, ale udělají běh určitě o dost příjemnějším.

Naše resumé

New Balance FuelCell Propel jsou k nepřehlédnutí. Když jsme v nich nedávno běželi ArchiRun, přišla za námi paní z organizačního týmu, a hned chtěla vědět jejich název a fotila si je, že si je musí taky pořídit. Doporučili bychom je jako objemovky a tréninkovky všem, od začátečníkům po pokročilejší běžce na pevný povrch a na silnici, kteří chtějí komfort a stabilitu. Chcete o botách vědět více? Tak se koukněte tady. 

Leave a Reply